lördag 29 september 2012

Hurra för Higvalley Skateworld idag!

Idag invigdes Highwalley Skateworld! Trots kulet väder var det många skejtare och nyfikna Vantörsbor på plats. Vi får ännu mer fart och fläkt till Högdalen/Rågsved och det är härligt.

Jag hoppas att många av våra ungdomar i området kommer att prova att skejta, nu när vi har fått en så fin park. En bräda kostar från 300 kr fick jag veta när jag frågade en ung grabb. Mycket pengar om man inte har så mycket men kanske att det går att få ihop för den som är intresserad.

Apropå grabbar så verkar skejting vara grabbigt så det förslår även om jag såg några tjejer. När jag löste stödmedlemsskap i Sthlm Sub Surfers passade jag på att fråga tjejen som antecknade namn på intresserade. Hon sa att det nog skulle skapas någon tjejverksamhet, även Fryshuset lär ut skejting i tjejgrupper.

När Kulturhuset Cyklopen står färdigt har vi ett riktigt park- och nöjes stråk mellan Högdalen och Rågsveds friområde. Jag hoppas att det också kommer leda till att fler upptäcker vårt underbara friområde, passar på att ta en promenad längs kolonierna eller in i skogen eller ner till sjön Magelungen, så gott det nu går!

Imorgon är det Kräppladagen, kom och stödfika så att vi får råd att göra en naturinventering av friområdet, så att de höga naturvärdena och de värdefulla signalarterna kan kartläggas, så att vi får svart på vitt hur viktigt det är att göra friområdet till naturreservat. Det är inte för sent att stoppa villaplanerna!

Inga kommentarer: