söndag 8 januari 2012

vkongress

Hemma efter en av de två bästa kongresser jag har varit med om. Jonas som partiordförande tror jag mycket på, men förväntar mig inte rekordhöjder i opinionen bara för det.

Jag var också med när vi tog bort "k"-et ur partinamnet, och det var en avgörande kongress. Skulle nog säga att båda kongresserna var lika viktiga ur politisk synvinkel.

Tar tid att smälta alla intryck från fyra intensiva dagar. Jag kommer att återkomma på bloggen med reflektioner. Några kommentarer har jag lagt in på Vänsterpartiets Vantörs hemsida.

1 kommentar:

Erik Edwardson sa...

Spännande att du tycker det var en så viktig kongress ur politisk synvinkel. Jag har följt den hemifrån. Stämningen verkar vara mycket god. Vad jag har sett har alla mina förhoppningar infriats: ett taggat och enat Vänsterparti, antaget strategidokument, Jonas som partiordförande, partiskatt med mera.