onsdag 25 januari 2012

Från finsk förskola till vörtbröd

Kul att Mitt i Söderort uppmärksammat behovet av finskspråkiga avdelningar i Enskede-Årsta-Vantör, vilket jag skrev om för några veckor sedan här. Till nästa nämnd i början av februari lämnar jag in en skrivelsen i frågan och hoppas att det kan resultera i en planering för en finskspråkig avdelning.

Häromdagen skrev jag om stadsdelsförvaltningens ansökan till Söderortsvisionen här, nu har besked kommit om att pengar är beviljade för första året. Som sagt, pengar behövs, ett brett samarbete behövs, helst hade jag sett att detta kunnat göra inom ordinarie organisation och med ordinarie utökad budget som täcker behoven.

För övrigt har jag tillbringat kvällen på Nya Rågsveds Folkets Hus, med buffé och volontärer som var med och gjorde Gemensam Jul möjlig. Härliga samtal om allt från längtan till något annat än den kommersialiserade julen med stress stress stress till handfasta tips att köpa mer vörtbröd och göra en kommunikationsplan!

Inga kommentarer: