lördag 10 december 2011

Väntar med spänning

Idag kl 15 lägger valberedningen fram förslag till ny partiledare för Vänsterpartiet. För mig finns bara en kandidat, om vi ska fortsätta med en partiledare, och det är Jonas Sjöstedt. Han har kapacitet att bredda partiet och att vinna val. Klimatfrågan är hans viktigaste fråga, den sätter ramarna för framtiden.

Blir det breddad partiledning, eller som jag föredrar, ett kollektivt ledarskap från föreningen till partistyrelsen, vill jag se Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson som partiledare. Jag vill också ha två partisekrerare som delar på det organisatoriska arbetet.

Det blir en spännande dag... Om valberedningen lägger ett annat förslag blir det en spännande kongress, det kan det förresten bli ändå. För det är ju kongressombuden som väljer till sist. Som tur är har jag fått förtroendet att vara en av Vantörs två kongressombud. Och vi vet var vi ska lägga våra röster.

Inga kommentarer: