onsdag 17 augusti 2011

Om Bryggan: Tänk efter före - moderaterna!

Nu är Bryggan Vantör säkrad! Så snabbt blev jag bönhörd efter mitt blogginlägg! Skämt åsido, det var inte min påverkan som avgjorde, utan att moderaterna förstås förstod att de sjabblat.

Bra att pengarna tagits fram, bra att socialborgarrådet ska jobba för en långsiktig lösning. Men dåligt dåligt att hon inte tänkte efter före. Att dra in så stor del av anslaget till en hemlöshetsverksamhet utan att ha en aning om hur man kunde lösa situationen lokalt.

Enligt moderaternas pressmeddelande har staden centralt tillsammans med Enskede-Årsta-Vantör (och Östermalm för deras Bryggan-verksamhet) "tillsammans" beslutat att avsätta 1,6 mnkr.

Min enkla fråga är hur mycket Enskede-Årsta-Vantör bidrar med och ur vilken kassa! Jag har för övrigt redan frågat förvaltningen hur missbruksvården lokalt ska kunna bidra till att finansiera Bryggan, när vi redan drar över på grund av externa vårdplaceringar.

Fortsättning följer. Vi har öppet nämndmöte imorgon och beslutar om månadsrapporten nästa torsdag.

Inga kommentarer: