tisdag 5 juli 2011

Bra att Jonas kandiderar

Jag är lättad. Jonas Sjöstedt har nu bestämt sig för att kandidera till partiledarposten i Vänsterpartiet. Han är en mycket duktig och populär vänsterpartist, därtill västerbottning och det gör kandidaturen bara bättre!

Jag delar Jonas uppfattning att det vore bra om flera kandidater träder fram, främst kvinnor, eftersom vi nu har två män som kandiderar. Och att ett delat ledarskap med en kvinna och en man skulle vara bra.

Ser fram emot en spännande höst med kongressdiskussioner där kandidaterna delger sina visioner om ett vassare vänsterparti. Vi behövs för att Sverige ska bli ett bra land att leva i för alla - inte bara de rika.

2 kommentarer:

Erik Edwardson sa...

Hej Rosa!
Jag tycker också det är bra att Jonas Sjöstedt kandiderar! Bra också att Ulla Andersson kandiderar. Av flera skäl är jag inte övertygad om att delat partiledarskap är bra. Du kanske kan skriva ett blogginlägg med dina argument för delat partiledarskap?
Vänligen
Erik Edwardson

Rosa sa...

Hej Erik!
Såg också att Ulla kandiderar, det är roligt. Jag ska gärna utveckla mina argumnet för ett delat partiledarskap i ett blogginlägg, hinner dock inte just nu.
Med vänlig hälsning Rosa