söndag 12 september 2010

Ett brev betyder så mycket

Jag fick ett brev häromdagen, av en kvinna i Hagsätra som läst vår insändare i Mitt i Söderort om att göra naturreservat, bland annat av Älvsjöskogen. Brevet gjorde mig glad, kvinnan hade brytt sig så mycket att hon skrev ett handskrivet brev, det är inte många som gör idag.

Idag när jag ringde och tackade för brevet, fick jag veta att de boende kämpat för sin skog flera gånger. Det är en lugn miljö där många promenerar med sina hundar, och det betyder mycker för de som inte har bil och sommarstuga.

Efter valet har kvinnan lovat att visa mig skogen, stigarna och varför det är viktigt att göra hela Älsjöskogen till naturreservat, även den del som ligger på Ormkärrsidan och som avskiljs av stambanan.

Jag ser verkligen fram emot den promenaden. Det är sådana här kontakter som gör politik roligt. Meningsfull. När människor delar med sig av sina drömmar.

Inga kommentarer: