torsdag 5 augusti 2010

Leve anslagstavlorna

Hemma i Rågsved efter att ha cyklat hem från Kungsgatan 84 där jag varit på en trevlig valledarträff. Det var skönt att cykla hem i den ljumma sommarkvällen, även om de många uppförsbackarna är slitiga. Ni som är bekanta med cykelvägen, uppför backen från Gamla Stan till Slussen, upp för Götgatsbacken, över Skanstullsbron, uppför backen i Svedmyra (den är nästan värst), uppför backen på Bjursätragatan... Bra motion får jag iallafall med min tröga treväxlade Crescent, som jag köpte för att den var så ful och därför inte stöldbegärlig. Peppar peppar jag har fått behålla cykeln!

Passade på att sätta upp väggtidningen "Fördel Förorten" som V i Stadshuset har gjort. Träffade en bekant vid en anslagstavla och vi språkade lite om välbeställda stockholmare som röstar M dvs efter egen plånbok. Tänker inte längre än näsan räcker, eftersom ökade klyftor slår tillbaka även mot dem.

Anslagstavlorna är ett verktyg för demokratin. Ett litet parti har inte råd med tevereklam (om man inte är C som sålt en tidningskoncern för miljarder) eller värst vidare mycket reklam på stan heller. Vi får ta till mun mot mun, flygblad och väggtidningar/affischer. Insändare i lokaltidningarna är inte så dumma heller. Och nuförtiden kan man ju blogga också ...

Inga kommentarer: