tisdag 22 juni 2010

Sent ska syndaren vakna

Man ser gärna grandet i andras ögon men inte bjälken i sitt eget, så ungefär tror jag det står i bibeln om jag minns min konfirmationsläsning rätt. I den boken står mycket tokigt men också en del tänkvärda sanningar.

Jag brukar vara uppmärksam på bristande tillgänglighet men tänkte inte på min egen blogg. Stockholm ska bli världens mest tillgängliga huvudstad 2010, och jag vill bidra med det jag kan. Efter ett hyggligt påpekande i en kommentar har jag ändrat textfärgen till svart, så att det blir mer lättläst.

Tyvärr räcker inte min tillgänglighetsanpassning till för staden ska nå målet, vi vet inte ens hur staden ligger till. Den borgerliga majoriteten har nämligen vägrat att införa kriterier för att kunna mäta hur långt vi nått, trots otaliga förslag från bland annat vänsterpartiet i stadshuset.

Inga kommentarer: