söndag 5 juli 2009

Rallarrosen lyser upp en gråkall söndagsmorgon



5 kommentarer:

Rose-Marie sa...

Hej,
Sökte efter rallarrosen och hamnade på din blogg. Det jag reagerade på var namnet för som flicka hette jag Lundmark och till förnamn Rose-Marie, kallas för Rosa.
Jag har också en bloggsida....fast den är bara en vecka gammal.
http://blogg.passagen.se/rose-marie.nilsson/

Hälsningar Rose-Marie

Rosa sa...

Hej, vilket sammanträffande att vi båda kallas Rosa (jag heter också Rose-Marie)och heter/har hetat Lundmark! Du är min första namne som jag råkat på. Jag är född och uppvuxen i Skellefteå, min pappa kom från Långviken som är en by utanför Skellefteå. Varifrån kommer din Lundmarkssläkt? Har tittat på din blogg, du har fina bilder. Med vänlig hälsning Rosa

Rose-Marie sa...

Hej Rosa, jag såg att du har varit och tittat på min blogg. Det är kul och fota och jag ser att du har fina bilder på din blogg. Det var roligt att träffa på någon som heter likadant det gör man inte varje dag. Min pappas släkt kommer från Arjeplog, Svannäs och Slagnäs. Min faster har släktforskat och gett mig ett exemplar av sitt jobb och där fanns det släktgrenar till bla Skellefteå och Lycksele men då var det med andra efternamn. Jag själv har aldrig bott i Arjeplog utan född i Västerås, uppvuxen i Haparanda och nu bor jag i Kalix. Till Skellefteå har man varit några gånger och tycker det är en fin stad.

Hälsningar Rose-Marie

Anonym sa...

Hej! Fint namn på bloggen, själv har har också rallarrosen som bloggnamn men på annan bloggsajt. Jag är faktiskt också fr Västerbotten och rallarrosen fanns överallt runt vårt hus. Och så är det den rödrosa färgen. Den har blivit min politiska symbol, vill ju ha bort alliansen innan välfärdens Sverige är helt nedmonterat. Är dock inte vänsterpartist men vi står på samma sida i vart fall.
Anki L

Rosa sa...

Hej! Jag tycker mycket om rallarrosen, håller med om att den också är en fin politisk symbol för oss som vill ha bort alliansen. Ska vi lyckas måste det gå bra för alla tre rödgröna partier. Vi har ett bra samarbete S V MP här i Stockholm, där det tyvärr är ganska blått.
Rosa