lördag 30 maj 2009

EU-kampanj i Högdalen

Hemma efter en varm härlig lördag i Högdalen där vi krängde EU-tidningar och EU-broschyrer så det stod härliga till. Folk var glada och jag fick många intressanta pratstunder med Högdalsbor, allt från utbytesstudenten på KTH från Kenya till killen som jobbade på en firma som sålde miljövänliga reningsverk till biltvättar.

Jag hade en häftig dispyt med en kille som ansåg att man skulle bojkotta EU-valet om man var EU-kritisk, och det håller jag absolut inte med om. Jag hade också en trevlig pratstund med en Gustav (m) som sitter i stadsdelsnämnden och vi var överens om vikten av att inte Sverigedemokraterna kommer in i EU-parlamentet.

Jag menar att det behövs kritiskt vänsterfolk i EU-parlamentet, vår Eva-Britt Svensson gör ett kanonbra jobb där. Och dessutom skänker hon bort stora summor av sitt arvode till kvinnojourer och miljöorganisationer, där de gör stor nytta.

Inga kommentarer: