lördag 19 april 2008

Tankar från en flygbladsutdelning

Igår eftermiddag delade Sven-Åke och jag ut flygblad om marknadshyror i Högdalen. Vi fick ut våra flygblad på en halvtimme. De flesta som tog av mig var äldre, kvinnor och män med utländskt ursprung.

De riktigt unga bara susade förbi. Jag fick dock en trevlig pratstund med partikamraten Mattias och hans tjej och med en lärare vars moderata mamma skulle rösta på sossarna nästa val, för hon var trött på privatiseringarna!

Mindre trevligt var att jag för första gången mötte en person som öppet sa nej till ett flygblad med hänvisning till att han var sverigedemokrat. Killen som var i 30-årsåldern skämdes inte för sina åsikter. Det kändes ruggigt.

De flesta som inte tog flygblad avböjde artigt och många gånger med ett leende. Men ytterligare två personer sa högljutt nej när de såg att jag kom från vänsterpartiet. Det kändes tråkigt. Om de inte haft så brått hade jag frågat varför de var så arga.

Med våra opinionssiffror måste vi vara nyfikna på varje person som inte vill ha med oss att göra. Jag har ju mina egna tankar om varför det går så dåligt för partiet men vill gärna veta vad andra tycker. Du som läser denna blogg - välkommen att mejla mig dina åsikter

Inga kommentarer: