lördag 15 mars 2008

Lyx i Vantör

Förra lördagen tog jag och min man 744:an till Fria teatern i Högdalen för att gå på premiären på Lars Noréns pjäs Höst och vinter i regi av Ulla Gottlieb.

Vilken lyx det kändes som att jag som bor i Rågsved kan

1. Åka lokalbuss till teatern
2. Vara framme på 10 minuter dörr till dörr
3. Gå på en teaterpremiär nära där jag bor
4. Träffa bekanta inklusive vänsterpartister på teatern
5. Se en bra pjäs nära där jag bor
6. Promenera hem från teatern på femton minuter

Gå och se pjäsen! Vi behöver kulturella mötesplatser i våra ytterstadsdelar för att vi ska kunna leva ett gott liv även här. Värna om våra lokala teatrar - Fria teatern, Picknickteatern och Ung utan pung. Stadsdelsnämndens borgerliga majoritet har redan dragit in bidraget med en halv miljon till Ung utan pung och kulturnämnden har inför nästa år Fria teatern och Turteatern i Kärrtorp under luppen.

Inga kommentarer: