torsdag 5 april 2007

Tänk vad ett märke kan betyda

När jag stod i kön för att hämta ut pengar från Minuten i Högdalen var det en kvinna före mig som såg mitt "Skyll inte på mig jag röstade rött"-märke och undrade var hon kunde få tag i ett märke. Jag sa förstås att det var vänsterpartiet som tagit fram märket och gav henne mitt, eftersom jag lätt kan få tag i flera. Vi pratade en stund om hur upprörda vi var över alla nedskärningar som drabbade arbetslösa som många gånger slitit ut sig i tidigare jobb och nu lönas med kraftigt försämrad ersättning. Bägge bar vi på en upprördhet och märket gav signalen att här fanns en likasinnad. Nu ska jag skaffa nya märken, både att ha på mig och i kappfickan så att jag lätt kan dela med mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va?! Finns det andra färger än rött?! Det var en stor nyhet, större än valsegern för de färgblinda...

Rosa sa...

Kanske folkpartiet har rätt. Skolan måste vara en flumskola om den inte ens lär barnen färgerna, och framförallt inte dess djupa innebörd. Bättre var det förr, då man kunde lite på att folket alltid röstade på de röda partierna ...